Ze willen niet langer tijd verliezen in de verkeerschaos tussen Antwerpen en Brussel. Het IT-service bedrijf DRAC uit Antwerpen heroriënteert zich helemaal op de Kempen. “We gaan ons op termijn ook in die regio vestigen” zegt Stephan Van den Eynde.
Zoals zovelen voor hem heeft Stephan Van den Eynde de markten ook leren aanvoelen als werknemer bij andere IT service bedrijven. “Ik heb zo’n tien jaar in de branche gewerkt en ik hield het na al die jaren wel voor bekeken. Ik dacht dat ik het als consultant minstens even goed kon en ben in 2005 met DRAC gestart. Op mijn eentje.” DRAC stelt vandaag 15 mensen tewerk, tekent voor een omzet van 300.000 euro en wil nu snel naar 600.000 euro. In dit opzicht zullen in de komende maanden ook zeker tien bijkomende personeelsleden aangeworven worden.
Vandaar ook de geografisch strategische ommegooi naar de Kempen en zelfs naar Limburg. “Twee van onze vaste mensen opereren nu vanuit Retie. Ze hebben er een heuse markt ontdekt. Vandaar de idee om het regionaal anders aan te pakken. Wij gaan het als DRAC in de komende jaren sterk toespitsen op de lokale KMO’s. De ondernemers in de Kempen hebben wel wat anders aan hun hoofd dat IT-problemen. Wij bieden hen als DRAC onze heel eigen service aan tegen een vaste maandelijkse prijs. Dan kunnen die ondernemers zich met hun eigen specifieke uitdagingen bezig houden.” Indien de doorbraak effectief lukt zal DRAC zich op termijn ook in de Kempen vestigen.
Het dienstenaanbod van DEAC: de aanschaffing, vervanging of de updating van automatisering, het onderhoud, actieve en passieve monitoring, VoIP, cloud services, een helpdesk, netwerken, telefonie, internet, stroombeheer enz. DRAC is partner van oa. HP, Dell, Acer, OpenERP, 3CX, Trend Midro, Symantec, Citrix, Google enz.
“Wij kunnen opgeroepen worden wanneer nodig”, zegt Stephan Van den Eynde.
De service: hardware- en softwaresupport desnoods 24 uur op24. Telefonische support, elektronische support, onderhoud enz. Weekeind- en nachtinterventies: zonder extra kosten.