Domo Elektro, met hoofdkantoor in Herentals, bestaat deze maand precies 30 jaar. In die periode groeide het bedrijf in klein huishoudelektro uit het belangrijkste Belgische merk op de eigen markt. Destijds bracht het het eerste elektrische ontharingsapparaat voor vrouwen op de markt, revolutionair voor die tijd. De recentste nieuwigheid is een elektrische spiraalsnijder.
CEO Wim De Voeght: “Door de jaren heen is ons assortiment voortdurend aangevuld met dezelfde insteek: welke vernieuwingen kunnen we brengen? Dat heeft Domo het succes gegeven en op die manier zijn we blijven groeien tot waar we vandaag zijn. Met zo’n 30 tot 40 nieuwe producten per jaar zitten er continu innovaties in de pipeline. Dat was de afgelopen 30 jaar zo en dat zal de komende jaren ook zeker zo blijven.”
Leven makkelijker maken
Met het nieuwste product My Vegetable ontwikkelde Domo een elektrische spiraalsnijder waarmee ook consumenten in een handomdraai groenteslierten maken. En dat is precies Domo’s missie: huishoudelektro ontwikkelen om het leven van de consument makkelijker te maken. De Voeght: “Binnen twee maanden tijd hadden we 25 procent van het foodprocessorsegment in handen. Zo’n product ontwikkelen, op de markt zetten, en dan vaststellen het dan een succes wordt: daar leven we voor.”
Domo is voornamelijk actief in de Benelux, Frankrijk, Duitsland en Tsjechië. Het gamma bestaat uit meer dan 300 producten. Dankzij de gunstige ligging van het hoofdkantoor in Herentals garandeert Domo Elektro zijn klanten een just-in-time-levering. De firma beschikt over een opslagcapaciteit van 17.000 vierkante meter. Bij Domo Elektro werken 47 mensen.