Meten is weten. Dat is bij Made in Kempen niet anders. En dus worden er allerhande statistieken verzameld, onder meer over het aantal lezers en de meest gelezen artikels.
Over heel 2018 werden alles bij mekaar 3,9 miljoen pagina’s gelezen (pageviews) op Made in Kempen. Dat zijn er 500.000 meer dan de 3,3 miljoen in 2017. Op het vlak van unieke gebruikers stegen we met 8% tegenover het jaar voordien naar meer dan 850.000.
Permanent vind je op de homepage een top-5 van de meest gelezen artikels op dat moment. Faillissementen steken er met kop en schouders bovenuit. Maar laten we die buiten beschouwing, dan is dit de top-3 van alle artikels 2018.
Op plaats 3: De Post (Geel) krijgt er met Odette een zusje bij
Op plaats 2: Mio Caro krijgt een jonger zusje
En de kampioen 2018: Sterrenchef opent frituur in Geel-Bel
Alle 7 Made in-regio’s (Limburg, Kempen, Antwerpen, Mechelen, Vlaams-Brabant, Oost-Vlaanderen, West-Vlaanderen) doen het trouwens uitstekend. “In oktober en november haalden we maandelijks voor het eerst meer dan 2 miljoen pageviews en meer dan 550.000 unieke gebruikers”, weet Talisa Martin, marketing manager Made in dat tot de mediagroep Mediahuis behoort. “Meer en meer lezers bereiken we via een mobiel toestel en de verspreiding van ons nieuws via Facebook en Linkedin zijn we sterk aan het uitbouwen.”