Hoe voorkom je als onderneming dat je de digitale trein mist? Op welke achterliggende technologieën moet je als bedrijfsleider inzetten? Zelfs voor corona was dit geen eenvoudige oefening. Daarom opende VanRoey.be in 2019 een uniek digitaal belevingscentrum voor ondernemers. “Geen futuristische fictie van wat zou kunnen, wel een actieve en interactieve voorstelling van toekomstbestendige technologie die de werking van een bedrijf verlicht”, licht Tom Hufkens toe.
Toen de marketing manager de opdracht kreeg het Experience Center klaar te maken voor heropening, bleek al snel dat de uitdagingen van ondernemers en leidinggevenden door corona sterk veranderd zijn. “Hoe leuk onze set-ups rond Artificiële Intelligentie of Internet of Things ook waren, de werkelijke ‘wakkerliggers’ van een CEO zijn op dit moment niet het implementeren van dit soort technologieën. Medewerkers thuis of op kantoor vlekkeloos laten samenwerken op een veilige en vlotte manier zijn dat wel.”
Om zoveel mogelijk van haar klanten coronaproof het vernieuwde Experience Center te laten ontdekken, worden er tijdens de heropening een ganse dag rondleidingen gegeven. “We willen ondernemers of beslissingsmakers even weghalen uit hun operationele omgeving. Met interactieve proefopstellingen laten we hen aan den lijve de meerwaarde van technologie ondervinden.”
Om van het Experience Center ook een ontmoetingsplaats voor docenten en studenten te maken, worden er vanaf dit najaar ook aangepaste rondleidingen voor hen georganiseerd. “Hier ligt de focus vooral op meer interactieve lessen, zowel online, fysiek in het klaslokaal of op een hybride manier.”