IMG_3451

Decoprint transformeert naar Ayano

Decoprint uit Meer, producent en bedrukker van flessen en glazen, laat zich vanaf vandaag aanspreken als Ayano. “De groep bestaat uit 4 firma’s met 4 namen en dat zorgde voor verwarring. Vandaar opteerden we voor 1 naam, die we vanaf vandaag communiceren naar de buitenwereld”, vertelt mede-eigenaar Erwin Meeuwesen.

Decoprint bestaat sinds 1994 en werd in 2001 samengevoegd met Hoogerhuis & Smit (Breda). In 2000 opende onder de naam GPC een Roemeense vestiging en in 2009 vervoegde Duveco de groep. Erwin Meeuwesen, 14 jaar werkzaam bij Decoprint, nam in juli vorig jaar de volledige onderneming over en staat samen met zijn collega Rex Nuijten en investeerder Gerd Van Steen aan het roer.

“We vroegen verschillende bureaus om na te denken over een naam en uiteindelijk is het Ayano geworden”, legt Erwin Meeuwesen uit. “Aya betekent in het Japans ‘kleur’ en ‘design’ en dat is precies waarin we actief zijn. Door te werken onder 1 vlag willen we een nieuwe schwung aan het bedrijf geven.”

Jaarlijks bedrukt Ayano 50 miljoen flessen en produceert en bedrukt het 25 miljoen glazen. Klanten zijn kleine en grote ondernemingen in de dranken- en voedingsindustrie. “Bijna elke Belgische brouwerij bestelt wel iets bij ons, maar ook producenten van waters en frisdranken. Elke Belg heeft wel eens een glas van ons in zijn handen gehad.”

Blijven investeren
“We blijven verder investeren in Meer”, kondigt Meeuwesen aan. “Eind juli – begin augustus verwachten we een nieuwe machine. Daarnaast gaan we verkoopkantoren openen in Spanje en Engeland.” De ligging in het uiterste noorden van het land speelt het bedrijf parten in de groei. “We zijn op zoek naar bijkomende operatoren maar vinden die moeilijk. Nederlanders willen niet bij ons komen werken om fiscale redenen en voor Belgen liggen we afgelegen.”

Ayano stelt ruim 100 mensen tewerk, waarvan een 40-tal in Meer, en realiseert een jaaromzet van 28 miljoen euro.