bricks&broks

Debbie lanceert luxemerk voor kat en hond: “Ik wil de Rituals voor huisdieren worden”

Debbie Van Houdt (36) uit Beerse lanceert, nu ze al zestien jaar haar eigen trimsalon heeft, een merk met luxueuze verzorgingsproducten voor hond en kat: Bricks&Broks. “Het zou een boetiek kunnen worden, maar ik begin met verkooppunten in de regio.”

In haar trimsalon in Beerse, dat ook Bricks&Broks heet, merkte Debbie dat veel verzorgingsproducten niet erg kwalitatief waren. “De meeste hadden niet hetzelfde effect als de professionele producten die ik in mijn salon gebruikte. Daardoor konden mijn klanten thuis niet de gepaste vachtverzorging aan hun huisdier geven.”

Dus besloot Debbie haar eigen lijn te ontwerpen. “Door mijn ervaring wist ik welke ingrediënten het juiste effect hadden. Ik wilde zelf de samenstelling kiezen en kwam zo uit bij een labo. Daar heb ik uren met die mensen samengezeten rond ingrediënten en combinaties.”

De eerste producten die Debbie heeft ontworpen, waren een shampoo en een conditionerende spray. “Eerst heb ik ze op mijn eigen honden gebruikt en daarna ook op de dieren in het trimsalon. Na enkele pogingen vonden we de perfecte match.”

“Na de shampoo en de conditioner zijn we met borstels begonnen. Die zijn gebogen. Dat werkt veel handiger dan kleinere, platte borstels.” Verder zijn er verschillende verzorgingsproducten zoals een zen-spray voor honden, zonnecrème voor honden en enkele accessoires.

Voor Debbie en de viervoeters die ze verzorgt zijn de kwaliteit en het effect, maar ook de geur belangrijk: “Die mag niet te intens zijn, dat is niet aangenaam voor de dieren. Maar het moet ook wel lekker ruiken voor de klant.” De producten van het Bricks&Broks-gamma zijn ook allemaal vegan.

Momenteel is Bricks&Broks in vier verschillende verkooppunten te vinden: dierenspeciaalzaak Goe Beestig in Turnhout, Marcel Dog Boutique in Schilde, Jacks Trimsalon in Nederland en bij dierenosteopaat Debby Mertens in Brecht.

“Als ik mijn stoute schoenen zou aantrekken, dan zou ik een boetiek willen openen. Maar op dit moment ben ik vooral op zoek naar zo veel mogelijk verkooppunten die bij ons concept passen. Uiteindelijk zou ik graag de Rituals voor honden en katten worden.”