De Vesten, het feest- en seminariecomplex in Eindhout-Laakdal heeft een luchtballon in gebruik genomen waarop de naam en het logo prijken. Op 21 augustus maakte die zijn eerste vlucht met aan boord zaakvoerder Ronny Vandenbergh en zijn gezin, medezaakvoerder Tonny Luyten en ballonvaarder Yves Lannoy van het gelijknamige bedrijf uit Meerhout. “Zo’n ballon wilden we al enkele jaren”, aldus de De Vesten-bedrijfsleiding.
“Twee keer al ben ik zelf meegevlogen met een luchtballon”, vertelt Ronny Vandenbergh van De Vesten. “Een heel prettige ervaring. Mijn droom was om ooit zo’n ballon met De Vesten te hebben. Een paar jaar geleden was het bijna zover maar toen kwamen er problemen met de firma waarmee we wilden samenwerken. Met Yves Lannoy Ballooning hebben we nu een nieuwe partner gevonden, eentje van vlakbij nog wel.”
De zaakvoerders van De Vesten benadrukken de publicitaire waarde van een luchtballon want wanneer die in de lucht hangt, wordt hij door duizenden mensen gezien. Tegelijk zal hij worden gebruikt om werknemers en klanten te belonen, wedstrijden te organiseren, enz. Op jaarbasis zal hij gemiddeld een dertig tot veertig keer opstijgen.
“We gaan de ballon vooral gebruiken voor vluchten in de Kempen want daar zitten de klanten van De Vesten”, vult ballonvaarder Yves Lannoy aan. De ballon zelf is van Tsjechische makelij, heeft een luchtinhoud van 4.500 kubieke meter en in de mand kunnen zes passagiers en de ballonvaarder plaatsnemen. “Dat betekent dat hij makkelijk inzetbaar is”, aldus Lannoy. “Een ballon gaat 400 tot 500 vlieguren mee. In de praktijk is dat minimum vijf jaar. Met De Vesten hebben we een commerciële overeenkomst van vijf jaar.” Yves Lannoy Ballooning heeft momenteel zes luchtballons in dienst.
Voor De Vesten betekent de luchtballon een middel voor de verdere expansie van het bedrijf. Begin vorig jaar nam het een nieuwe vleugel in gebruik met extra feest- en vergaderzalen, wat de mogelijkheid biedt om meer feesten en meetings tegelijkertijd en grotere seminaries te verwelkomen. De Vesten opende in 2008 de deuren. In de afgelopen periode is het complex uitgegroeid tot een vaak benutte locatie voor zowel privé-feesten als zakelijke bijeenkomsten zoals meetings, seminaries, personeelsfeesten, productpresentaties, verkoopstrainingen, beurzen, enz.