De Press geeft Close Magazine een grondige facelift

Marnik Van Eynde en Jonny Janssens.
Marnik Van Eynde en Jonny Janssens.

De Press Drukkerij uit Laakdal heeft Close Magazine, een huis-aan-huismagazine dat op 156.000 exemplaren verschijnt in de Kempen en Limburg, grondig vernieuwd. Het blad verschijnt op een groter formaat, een beter papier en de kaft is voortaan luxe geplastificeerd. “Om ons nog meer te onderscheiden verhogen we het aandeel redactie”, zegt uitgever Jonny Janssens.

De Press nam 5 jaar geleden Close Magazine over en vorig jaar Go4it Magazine uit Geel. Die laatste titel verdween en werd omgedoopt tot Close Magazine Kempen, waardoor er nu maandelijks een Limburgse en Kempense editie van Close Magazine verschijnt.

Regionale invulling
“Bij de vernieuwing nu zetten we meer in op lokale berichtgeving”, zegt Jonny Janssens. “In elk nummer zetten we een dorp of stad in de kijker met informatie die je elders niet vindt. We werken ook samen met de cultuurcentra uit de streek waarbij we voorstellingen aankondigen, gekoppeld aan vrijkaarten. Als adverteerder mikken we op de lokale handelaar. Rond de advertenties hebben we een leuk spelletje gecreëerd. In een bepaalde advertentie zit een muisje verstopt. Wie de oplossing doorgeeft, maakt kans op 250 euro. Die muis krijgt nu een naam: Olliver.”

Voor de distributie doet de Press een beroep op Bpost. De vernieuwde Limburgse editie verschijnt deze week, de Kempenaars moeten nog wachten tot 7 maart.