Over een periode van 8 jaar plaatst De Lijn een reeks van 300 nieuwe digitale haltedisplays met mogelijke uitbreiding naar 500 stuks. In 2024 zijn de Antwerpse bus- en metrostations als eerste aan de beurt. Later volgen ook de overige Vlaamse provincies. Q-lite ontwikkelde een uniforme uitstraling in de huisstijl van De Lijn zodat de reizigers de nieuwe haltedisplays makkelijk kunnen herkennen in het straatbeeld. Alle nieuwe informatieschermen vormen hierdoor één productfamilie.
Om de reizigers de optimale reisbeleving te geven, kiest De Lijn voor digitale haltedisplays met een verbeterde informatieweergave in full colour beeld. Dit verhoogt zowel de leesbaarheid als de gebruiksvriendelijkheid van de informatieschermen. Daarnaast krijgen de haltedisplays nog meer visuele mogelijkheden om actuele storingsinformatie duidelijk te tonen. In één oogopslag wordt de reiziger op weg geholpen.
Q-lite neemt naast de productie en installatie ook 15 jaar lang het onderhoud, dat eerder bij De Lijn zelf lag, voor haar rekening. Het bedrijf kan de operationele werking van de haltedisplays met 99.8% garanderen dankzij hun eigen servicedienst.