Etion Kempen heeft vanavond De Kempenaar 2018 toegekend aan Group Joos. Het is te zeggen: de Turnhoutse grafische groep kreeg van de 3 genomineerden de meeste stemmen tijdens de publieksvoting en van de aanwezigen in het Paterspand. “Het doet deugd om deze erkenning te krijgen”, aldus gedelegeerd bestuurder Alex Joos in een reactie.
Voor de trofee waren naast Group Joos ook bouwbedrijf Beneens uit Olen en visgroothandel Arijs uit Herentals genomineerd. “Niet alleen voor mij maar voor heel het bedrijf is dit een grote eer”, reageerde Alex Joos. “We zijn al meer dan 80 jaar aanwezig in deze regio in een sector waarin we ons telkens opnieuw moeten uitvinden. Het is fijn om naast alle start-ups en scale-ups ook als gevestigd bedrijf eens aandacht en appreciatie te krijgen.”
Digitalisering
Alex Joos draagt de trofee op aan alle medewerkers en dat zijn er 220 in België. Met de dit jaar overgenomen Duitse fabriek erbij zijn er dat nog eens 100-tal extra. “In België zijn we een gevestigde waarde maar in Duitsland kent niemand ons. We gaan het bedrijf, dat we uit een faillissement kochten, in eerste instantie financieel gezond maken en daarna proberen te groeien. Het zal heel wat werk vragen, maar Duitsland is een belangrijke markt. En verder slaan we verder de weg in van de digitalisering. Daarvoor gaan we voor een stuk onze eigen producten kanabaliseren, maar we ontwikkelen nieuwe businessmodellen rond digitale diensten.”
“Vooral voor onze mensen is deze trofee een erkenning”, besluit Alex Joos. “We gaan het samen vieren. Op welke manier moeten we nog even over denken, maar we gaan hier zeker iets speciaal rond doen.”