Het Belgische veldrijden is zondag definitief op gang gefloten in Beringen en voor het Geelse bouwkranenbedrijf De Ceuster belooft het een druk en belangrijk seizoen te worden.
“We zijn een van de twee hoofdsponsoren van het 6-koppige, 100% Belgische, vrouwelijke De Ceuster Bonache Cycling Team van wielrensters Alicia Franck, Laura Verdonschot en Lotte Baele. Een team dat ondertussen ook een UCI-licentie op zak heeft”, zegt zaakvoerder Davy De Ceuster. “Met ons bedrijf zijn we als sponsor al enkele jaren actief in het veldrijden met grote investeringen die bijgedragen hebben aan onze naamsbekendheid. Net omdat het damesveldrijden in de lift zit, zowel qua bezoekers als kijkcijfers, hebben we onze budgetten verhoogd en zijn we dit seizoen nog prominenter aanwezig in het veld.”
Net als de voorbije jaren engageert De Ceuster Bouwkranen zich opnieuw bij Flanders Classics met een sterke aanwezigheid op de UCI Wereldbekerwedstrijden in Maasmechelen en Zonhoven. “We hebben iets meer dan een jaar ook een Franstalige vestiging van ons bedrijf die goed loopt en waardoor we dit jaar sterker inzetten op de Wereldbekerwedstrijd op de Citadel van Namen. We pakken niet alleen uit op het Belgisch kampioenschap, we zijn dit jaar ook koepelpartner van alle Exact Crossen, wedstrijden die net als alle andere ook uitgebreid op televisie komen en worden georganiseerd door Golazo. Met alle respect voor onze concullega’s, maar als ze de confrontatie willen ontlopen, is het misschien best dat ze het veldrijden links laten liggen (lacht). En wie het niet kan laten en per ongeluk zijn of haar tv-toestel vernielt, mag ons altijd contacteren met het bewijs, dan zorgen wij voor een nieuwe”, zegt Davy De Ceuster lachend.
Hoeveel geld hij met het bedrijf precies investeert in de cyclocross en het damesveldrijden wil hij niet kwijt. “Laten we zeggen dat het een aanzienlijke som is van ons marketingbudget, maar elke euro die we er al hebben ingestoken leverde een mooie return on investment op. We zien dat in de omzet, maar ook de groei die ons bedrijf de laatste jaren heeft doorgemaakt. We zoeken trouwens nog steeds extra chauffeurs en techniekers zodat we onze verdere ambities kunnen uitrollen.”