Het was de moeder van Edith, de nog altijd kranige Marie-Therese, die in 1970 een lingeriezaak in de garage aan Dorp 25 begon en haar intussen vertrouwde naam aan de winkel verbond. Door het grote succes werd de garage al snel te klein en breidde de winkel in de loop der tijden meermaals uit. Dochters Edith en Bea kwamen in 1989 mee in de zaak werken en toen Marie-Therese met pensioen ging halverwege de jaren ‘90, namen ze samen de winkel over. “We zijn ons toen beginnen specialiseren in grote maten. Vroeger hadden we alleen A-, B- en C-cups. Nu gaan de cups van maat A tot L en we hebben omtrekmaten van 65 tot 130”, blikt Edith nog even terug op haar lange carrière. Zij wil nu op haar beurt genieten van een welverdiend pensioen.
Enthousiasme én ervaring
Een overnemer vond ze in de enthousiaste Ellen Dankers. Ellen had altijd al interesse in mooie lingerie en heeft na haar studies gedurende 10 jaar in een lingeriewinkel gewerkt. Ze volgde verschillende cursussen voor lingeriestyliste bij de Belgische lingeriehuis Vandevelde en bij Chantelle. De afgelopen jaren ging ze aan de slag in het ziekenhuis van Herentals, maar de lingeriemicrobe is altijd blijven kriebelen.
Ellens droom om ooit een eigen lingeriewinkel uit te baten werd plots realiteit toen ze de kans kreeg om Marie-Therese over te nemen. Ondanks de coronacrisis besloot ze om de sprong te wagen. “Ik heb geen seconde getwijfeld. Marie-Therese is immers tot ver buiten de regio bekend omwille van het uitgebreide assortiment in lingerie en badmode, de vakkennis en de klantvriendelijke service” , aldus Ellen. “Vooral het ruime matenaanbod van wel 150 verschillende bh-maten is een grote troef. Een goed passende bh vinden, blijft voor veel vrouwen een uitdaging en daar wil ik ze graag bij helpen.”
Nieuwe accenten
Edith zal Ellen nog een tijdje blijven bijstaan. En ook vaste verkoopster Leonie blijft aan boord. Op die manier willen ze samen het beproefde concept van lingerie Marie-Therese verderzetten. “Het is de bedoeling dat onze klanten de bestaande merken en maten sowieso blijven terugvinden in het aanbod”, aldus nog Ellen, “wat niet wil zeggen dat ik geen eigen accenten zal leggen of af en toe nieuwe merken zal introduceren.