Christine Sterkens uit Zoersel heeft een carrière achter de rug als marketing- en communicatiemanager, hoofdzakelijk in de uitgeverswereld. Sinds kort heeft ze de stap gezet naar een eigen bedrijf: Cupico. Daarmee verpakt ze boodschappen van ondernemingen en organisaties in warme verhalen. “Noem het een doorgedreven vorm van storytelling”, zegt ze.
Nadat ze werkzaam was bij Van In en Wolters-Kluwer en nadien als communicatiemanager in de contactcenterwereld doet ze nu vanuit een zelfstandige activiteit waar ze goed in is: verhalen vertellen. “Naast mijn job heb ik altijd al kinderboeken geschreven en stond ik mee aan de wieg van de vzw Nik-Nak. Daarmee brengen we tweetalige kinderboeken uit die helpen bij taalintegratie en promoten we tweetaligheid. Dus zo nieuw zijn die verhalen niet.”
Verhalen die blijven hangen
Met haar activiteiten binnen Cupico werkt ze aan verbondenheid tussen een organisatie en haar werknemers, klanten, de maatschappij, enz. “Ik maak een vertaalslag van waarden en missies naar een concrete boodschap die blijft hangen in de vorm van verhalen. Een leuke boodschap blijft veel langer hangen. Ik wil een menselijke kant van het bedrijf laten zien.”
Een eerste realisatie is een kinderboek voor de vzw Kikazo, dat kanker bij kinderen bespreekbaar maakt.