Het begrip muziekfestival is een zeer ruim begrip ook in België. Elke organisator wil met een eigen visie, een missie als het ware zijn bezoekers één of meerdere dagen vergasten op een culturele hoogmis. Uiteraard elk in zijn genre van muziek. Ook het Replay festival in Herentals heeft na 5 edities zijn plaats veroverd in het Kempense landschap. Na een geslaagde editie in 2013 met meer dan 7500 bezoekers vond Organisator Jelte Lambaerts (24) dat er meer moest zijn dan enkel het commerciële artistieke luik.
Uiteraard werd in qua programmatie enkel gekeken naar de meest perfecte mix voor het festival. Een werkelijk geslaagde job met ondermeer kleppers als Showtek, Headhunterz en onze nationale trots Mark with a K, die eind 2013 nog voor een uitverkochte lotto-arena speelde.
Samen met Communicatiebureau CLUB16 uit Herentals werd het BOB-Ticketpack uitgewerkt. “Volgens het principe 4 + 1 gratis worden jongeren verzocht om zoveel mogelijk met vijf in één wagen te komen. Binnen deze ticketformule betalen de festivalbezoekers een normale inkom van 27,5 euro maar krijgt de BOB-bestuurder zijn ticket gratis. Ook wordt in dit pack een gratis parkingticket voorzien. Aangezien het hier over 1 pakket (1 groepsticket) gaat wordt ook maar één keer een administratiekost gerekend van 3,5 euro,” licht Danny Vermeijen toe. “Dit maakt dat voor een volle auto met vijf bezoekers er een totaalbedrag van 113,5 euro moet betaald worden, terwijl 5 vrienden als losse bezoekers met bijvoorbeeld twee wagens 165 euro moeten betalen. Een forse winst voor de festivalgangers die zich situeren in de doelgroep van 16 -30 jarigen.”
Het BIVV steunt deze actie dan ook en zal tevens op het festival zelf aanwezig zijn om de BOB campagne blijvend onder de aandacht van de jonge festivalbezoekers te brengen. Gezicht van de campagne is DJ Mark with a K.