Hoe iemand zich voelt en gedraagt binnen een team is iets wat Netropolix’ ceo Koen Vanlommel al van in het prille begin fascineerde. Lang voor iemand had gehoord van een Chief Happiness Officer had het bedrijf hier al speciale aandacht voor met het doorlopen van verschillende trajecten met externe specialisten. In 2015 haalde Netropolix Emanuel van der Aalst aan boord die zich, naast zijn aankoop- en marketingfunctie, toespitste op de zachte kant van HR. Later, bij de fusie van Netropolix en COVR begrepen beiden onmiddellijk het belang van het versmelten van de verschillende bedrijfsculturen. Op die manier wilden ze het welzijn van alle medewerkers verzekeren.
In de loop der jaren nam het IT-bedrijf een spurt: het groeide enorm en alle vestigingen trokken eind 2019 naar eenzelfde locatie in Geel. In 2020 werd er hard gewerkt aan de structuur van de organisatie. Als gevolg merkte Netropolix dat het tijd werd iemand fulltime in huis te halen voor de rol van Chief Happiness Officer om het welzijn binnen het bedrijf te bewaken.
Netropolix koos uiteindelijk voor Aïda Sels. “CHO zijn is meer dan met confetti strooien alleen. Het idee heerst dat de functie vooral met fun te maken heeft, maar het gaat veel breder dan dat”, aldus Aïda. Netropolix benadrukt hiermee dat ook alles wat met welzijn en groei te maken heeft tot het takenpakket van een CHO behoort. “Mensen moeten met goesting komen werken en hun talenten ten volle kunnen inzetten.”
Vanaf 2021 zal Aïda samen met zaakvoerders Tim Sleebus en Koen Vanlommel verder werken aan de verankering van de waarden in de organisatie met als doel dat elke medewerker de beste versie van zichzelf kan zijn.