MOL – Herenboetiek checkpoint in de Statiestraat is weer open na een grondige verbouwing. De zaakvoerders hebben er voor gezorgd dat die heropening niet onopgemerkt zo blijven en zetten vuurwerk en een lichtshow in. “Because everything we do, we do with a BANG”, luidt dhun slogan. En dat het knalt bij Check Point, zullen klanten en voorbijgangers nog de hele maand december kunnen ervaren.
Een jaar lang deed Check Point grondige verbouwingen aan het modernistische burgerhuis uit 1938. “Alleen de karakteristieke gevel hebben we intact gelaten”, vertelt Niels Daniels, die samen met zijn broer Michaël de zaak runt. “Daarachter is een heel nieuw gebouw uit de grond gerezen. We hebben er zelfs een verdieping bovenop geplaatst.” Atypisch voor de rest van het gebouw bestaat die verdieping vooral uit glas. “Die grote raampartij willen we gebruiken als blikvanger”, zegt Michaël. “Niet zozeer om onze merken uit te stallen, maar wel om mensen te blijven verrassen met kleuren, vormen en licht. We sluiten niet uit dat het in de toekomst een “etalage” kan zijn voor jong kunsttalent.”
Lichtshow
Tijdens de maand december gebruikt Check Point het raam om de donkere winterdagen feestelijk op te lichten. “Een lichtshow maakt van het raam een visueel herkenningspunt voor iedereen die door Mol passeert.” Ook in de boetiek willen Niels en Michaël het nét dat ietsje anders aanpakken. “Wanneer je bij ons binnenkomt, valt je meteen de flow box op. Dat is een dynamische display die bewegend en stilstaand beeld combineert. Daarmee willen we de klantenervaring nog unieker maken. Door geluiden en geuren toe te voegen, maken we van een bezoek aan Check Point een echte beleving.”
Nieuwe generatie
Check Point werd door de ouders Juul en Annemie in 1973 opgestart en is al die tijd trouw gebleven aan haar identiteit: een stijlvolle, hippe herenboetiek, ietwat gedurfd, maar met een gezonde portie Kempense nuchterheid. Die lijn trekt Check Point door in de vernieuwde zaak. “Ondanks – of net door – de stijgende populariteit van online winkelen, blijven we geloven in de kracht van een persoonlijke aanpak en een uitgesproken Check Point-stijl”, legt Michaël uit.
Online
Mol doet het goed als winkelcentrum, maar toch blijft de fysieke retail rake klappen krijgen van de online stores. “In deze wereld moet je elke dag het verschil kunnen maken”, weet Niels. “Alles moet perfect zijn. We geven onze klanten graag het gevoel dat ze thuis komen bij Check Point. Ons team van 11 gepassioneerde medewerkers – waaronder een kleermaker die indien nodig directe retoucheringen doet – geeft exclusief stijladvies. We hebben 60 merken in huis, en toch ligt daar niet onze focus. Klanten gaan naar huis in een kenmerkende outfit van Check Point, niet in een willekeurige combinatie van merken. We helpen onze klanten graag persoonlijk. Dat is onze kracht. We zullen wel blijven inzetten op aanvullende digitale tools om onze klanten nog beter van dienst te zijn.” “Én op verrassende etalages”, voegt Michaël toe, als klap op de vuurpijl.