Herenboetiek Check Point in Mol start begin december met een renovatie en uitbreiding van zijn pand in de Statiestraat. Daarmee is een investering van 1,5 miljoen gemoeid. Intussen verhuist de zaak naar een Temporary Store op een paar honderd meter van de winkel.
De familiezaak wordt gerund door de broers Michael en Niels Daniels en stelt een 10-tal mensen te werk. Die zitten niet om een stunt verlegen. Vorig jaar maakten ze een vitrine waarbij het leek dat de kerstman met zijn auto door het glas was gereden.
Alles in het wit
Vanaf 1 december vindt de zaak tijdelijk onderdak in de voormalige Tisser-winkel. Niels Daniels: “Een winkel inrichten voor slechts 1 jaar is geen makkelijke opgave. Je zou kunnen zeggen: hou het maar zo goedkoop mogelijk, maar dat is nu net niet wat onze klanten van ons verwachten. Een concept uitwerken dat fel lijkt op een pop-up store, mocht het dus absoluut niet zijn. De ruimte voor deze Temporary Store is fantastisch, maar het interieur was best verouderd. Uit respect hebben we beslist om alles in de oorspronkelijke staat te behouden en het geheel compleet wit te spuiten. Alles moest wit: tot de tafels, zetels en zelfs lampenkapjes toe. Hiervoor hadden we 2000 liter verf nodig. Als eye-catcher hebben we de imposante trap met verschillende kleuren beklad.” Voor de goede orde: Tisser herenkleding bestaat nog altijd enkele huizen verder.
Check Point blijft dus volop inzetten in een fysieke winkel en dat in tijden waarop ze moeten opboksen tegen de Zalando’s en Bol.coms van deze wereld. “Je merkt dat heel wat retail zich vooral focust op online. Natuurlijk kan je niet zonder een online verhaal in de boetiek van de toekomst. Maar streven naar een superservice met een exclusieve winkelervaring is minstens zo belangrijk. Wil je zorgen dat winkelen een totaalbeleving is, heb je ook een topinterieur nodig. Voor ons eigen pand hebben we daarom bewust gekozen voor de gerenommeerde Hasseltse architect Vittorio Simoni, bij het grote publiek bekend als vader van de acteur Matteo.”