Veel bedrijven en organisaties nemen de creatie van hun video’s, foto’s, teksten, design zelf in handen. Zo houden ze meer controle over hun branding en merkidentiteit.
“Een brandowner zet één of meerdere merken in de markt. Een merk kan een product of dienst zijn, maar ook een bedrijf of een persoon op zich. Brandowners creëren enorme hoeveelheden marketing content om hun doelpubliek te bereiken en leads te genereren, en worden op die manier een kleine mediaorganisatie”, zegt Eddy Smets, zaakvoerder van Catena Group.
Waar Catena Company vroeger hoofdzakelijk werkte voor grote mediaorganisaties, agencies en drukkerijen, kloppen de laatste jaren steevast de brandowners zelf bij ons aan.”
Opleiden, automatiseren en ontzorgen
Catena Company is bij het grote publiek vooral gekend voor de creatieve trainingen zoals Adobe CC. Het klassikale en in-company aanbod van opleidingen werden onlangs nog aangevuld met verschillende online leervormen, zoals webinars, workshops en trajecten. Het bedrijf doet ook workflow automatisatie en de stroomlijning van processen, dankzij hun unieke mix van IT-expertise en creatieve skills.
Motion In Sync richt zich specifiek op videoprojecten. “Wat de brandowners zelf kunnen creëren, leert Motion In Sync hen aan. Als het net iets te moeilijk wordt of er gespecialiseerd materiaal nodig is, dan ontzorgt Motion In Sync door de productie voor hen te doen.”
Ook vanuit Howart worden experten bij de brandowners ingezet. Marcom teams zijn vaak relatief klein. Als er dan specifieke competenties ontbreken of als een project snel gerealiseerd moet worden, kan Howart mensen ter beschikking stellen.
Allington maakt met de MBA Managed Services de cirkel helemaal rond. Daarmee ontzorgt Catena Group ook inzake het beheer van Apple en mixed IT-infrastructuur.
“Catena Group oriënteert zich helemaal in dienst van brandowners. We begeleiden hen met opleiding en advies en automatiseren hun workflows voor een optimaal rendement. We ontzorgen hen in videoprojecten en leveren met onze mensen de nodige knowhow en kwaliteit aan. Bovendien zorgen we met MBA Managed Services voor een optimale integratie tussen IT en MarCom. Al onze projecten vatten we gestructureerd aan. Met een grondige analyse van de huidige werkmethodes, het team, de competenties en de noden van de brandowner, verzekeren we een oplossing op maat met onderbouwde ROI.”