In het kader van het transformatieplan Casa 20.20 ging de interieurwinkelketen met hoofdkantoor in Olen exact een jaar geleden van start met thuislevering. Het vooropgestelde target – 2% van de omzet – werd gehaald en het aanbod wordt uitgebreid.
De webshop bood voordien enkel een Click & Collect-module waarbij de klanten online konden bestellen en hun levering afhalen in een fysieke Casa-shop. “Met de thuisleveringen gaven we een antwoord op een bestaande nood bij de klanten, namelijk het aan huis laten leveren van de grotere stuks”, vertelt Andrea Stesmans, coördinator communication & PR. “Dit werd ook vanuit de winkels duidelijk aangegeven. In eerste instantie werd thuislevering dan ook aangeboden voor meubilair en tuinmeubilair, de grotere artikelen uit ons assortiment.”
Stap voor stap
Door het succes voerde de winkelketen het afgelopen voorjaar testen uit om extra assortiment toe te voegen en verder te bekijken welke producten goed werken voor thuislevering. Ook dit najaar worden nieuwe productcategorieën aan de lijst toegevoegd. “Zo wordt de webshop stap voor stap verder uitgebouwd, getest en telkens opnieuw geëvalueerd vooraleer verder te groeien”, aldus nog Andrea Stesmans.
De webshop functioneert in België, Frankrijk, Luxemburg, Spanje, Italië en Nederland. “We zetten verder de nodige stappen om het verzendproces te optimaliseren zoals betere verpakkingen, een snellere doorlooptijd voor leveringen en het inzetten op specifieke leveringscondities voor elk land.”