Candy Factory, een bedrijfje dat Amerikaans en Japans snoepgoed importeert, heeft na Turnhout een tweede vestiging in Antwerpen geopend. Tegelijk vernieuwde het de webshop en investeerde het in een nieuw kassa- en stockbeheersysteem.
“We waren al langer aan het uitkijken voor een tweede vestiging”, zegt de 24-jarige zaakvoerder Glenn Luyckx uit Turnhout. Hij opende 2 jaar geleden samen met zijn vriendin Gitte de eerste winkel aan het Zegeplein in Turnhout. Inspiratie voor de zaak deed hij op na een reis naar New York.
Op een maand geregeld
“In eerste instantie keken we naar Herentals en Mechelen. Tot er een heel goed pand in Antwerpen op ons pad kwam met een voordelige huurprijs. Toen ging het snel. Op een maand was alles geregeld.” De tweede Candy Factory opende de deuren aan de Sint-Jacobsmarkt in Antwerpen. “Het is hetzelfde concept als in Turnhout en we zijn zelf voor 100% eigenaar. Geen franchise dus. We namen iemand in dienst om de winkel daar uit te baten.” Verdere uitbreidingsplannen zijn er tot dusver niet. “Eerst even afwachten hoe Antwerpen gaat lopen”, aldus nog Glenn Luyckx.
De sociale netwerksite Facebook heeft intussen Candy Factory gevraagd of ze hen als referentie mogen gebruiken. Het Kempense bedrijfje spendeert namelijk zijn volledig communicatiebudget aan Facebook-advertenties. “We hebben er drie lopen”, legt Luyckx uit. “Eén voor onze winkel in Turnhout, één voor de winkel in Antwerpen en een derde voor onze webshop. Dat kost ons een paar euro per dag en ze werken. Bij grotere campagnes gaat het om meer budget. Het vraagt wel een grotere inspanning tegenover klassiek adverteren in bladen en magazines omdat je zelf profielen moet zoeken.” Dat zijn zaak populair is bij jonge mensen, scheelt natuurlijk.