C-works

C-Works maakt samen met Fresh Tray QR-bezoekersregistratiesysteem gebruiksvriendelijker

GEEL/HEUSDEN – Het (corona)bezoekersregistratiesysteem ‘Ik Ben Bij’ breidt uit en biedt voortaan ook een installatieservice aan. Ontwikkelaar C-Works! In Geel werkt hiervoor samen met de startup Fresh Tray uit Heusden-Zolder, een bedrijf dat onder meer actief is in het plaatsen van hygiënestations voor handontsmetting.

De app voor QR-bezoekersregistratie werd in augustus ontwikkeld door het communicatiebureau C-Works! en wordt inmiddels op heel wat plaatsen in Vlaanderen en Nederland gebruikt. “In eerste instantie mikten we vooral op horecazaken, maar we hebben ons daar niet op vastgepind”, vertelt zaakvoerder Hans Claesen. “Door het systeem breed inzetbaar te maken, is het ook perfect bruikbaar voor sportclubs, verenigingen, bedrijven en overheden.”

Aanvankelijk was de applicatie opgevat als doe-het-zelf-installatie. De klant maakt daarbij zelf een account aan en kan QR-codes afdrukken. “We merken echter dat niet iedereen hiermee voldoende vertrouwd is en nood heeft aan ondersteuning ter plaatse”, weet Hans Claesen. “Dankzij de samenwerking met Maarten Claes van Fresh Tray kunnen we die service nu ook aanbieden”.

Fresh Tray startte enkele maanden geleden met het plaatsen van recyclagestations voor sigarettenpeuken. “Toen de coronacrisis de kop opstak, hebben we het aanbod uitgebreid met hygiënestations en desinfectiezuilen”, legt Maarten Claes uit. “Ik merk echter bij mijn horecaklanten dat de verplichte bezoekersregistratie niet altijd loopt zoals het moet. Velen werken nog met pen en papier, wat omslachtig is en niet covid-proof. Daarnaast is het niet voor iedereen makkelijk om een eenvoudig registratiesysteem te kiezen en dit zelf te installeren. Het is nochtans belangrijk om dit correct te doen om contact-tracing mogelijk te maken en eventuele boetes te vermijden”.

Bij de zoektocht naar een gebruiksvriendelijk registratiesysteem kwam Maarten Claes terecht bij C-Works!. “Hun systeem ‘Ik Ben Bij’ is heel makkelijk in beheer en biedt extra functionaliteiten zoals sublocaties, scannen met NFC-tags en het automatisch verwijderen van de gegevens na 2 weken”, weet Maarten Claes. “Omdat we ons voor een groot deel op dezelfde doelgroep richten, zoals horeca, bedrijfsgebouwen en sportaccommodaties, lag een samenwerking voor de hand”.

Naast de doe-het-zelf-installatie van het systeem, kan de klant dus voortaan ook kiezen voor ondersteuning bij het aanmaken van een account, en het drukken en bevestigen van QR-codes of displays, al dan niet in combinatie met een desinfecterende zuil.