Met de campagne ‘Als ’n pro aan je buro’ wil Buromas uit Balen, specialist in kantoormateriaal, printers en kantoormeubilair, zijn klanten sensibiliseren rond ergonomie op de werkplek. Met tips, demo’s en gastsprekers zet het bedrijf de voordelen op een rij.
“We beschikken al over heel wat comfort op onze werkplek, maar toch blijven we kampen met lichamelijke klachten: rugpijn, tendinitis, hoofdpijn…”, somt zaakvoerster Marleen Berghmans op. “De meeste van die klachten ontstaan omdat we werken in verkeerde houdingen. Het juiste kantoormeubilair en een goede werkplekinrichting kunnen veel kwalen voorkomen. We merkten dat onze klanten vaak niet goed geïnformeerd zijn op dit vlak, vandaar onze campagne.”
Tips en inspiratie
“In onze communicatiecampagne zullen we onze klanten via sociale en andere media tips en inspiratie aanreiken: wat is een correcte werkplekhouding, hoe richt je je werkplek ergonomisch in, hoe kan je makkelijk regelmatig bewegen, maar ook welk meubilair speelt op welke manier in op deze noden.”
De campagne zal een jaar duren.