Kristof Smolders met icommunicate en Thomas Cloots van Alwagraafis zochten drie jaar geleden al elkaars gezelschap op door in hetzelfde Herentalse pand hun intrek te nemen. Dat leidde tot tal van samenwerkingen, maar telkens onder de eigen naam. Maar voortaan willen ze samen onder de naam Bruiz voor straffe campagnes zorgen.
“Bruiz staat kort voor brandings en buzz”, zegt Kristof Smolders. “Met ons team van vijf medewerkers willen we unieke merkverhalen vormgeven. Steeds met als doel om de nodige buzz te creëren in de markt waarin die merken actief zijn. We focussen ons op langetermijngroei en -samenwerkingen door samen te zoeken naar het unieke DNA van merken, mee na te denken en bedrijven vanuit onze ervaring in vraag te stellen. Dit deden we jarenlang met onze eigen bedrijven voor onze klanten. Met Bruiz brengen we al onze ervaring, expertise en portfolio’s samen om, ondersteund door een groter team, onze klanten nog beter te bedienen.”
Volgens de nieuwe partners is één plus één meer dan twee. Want de werkingen van icommunicate en Alwagraafis liepen in grote mate naast elkaar, wat hun activiteiten complementair maakt. “Na drie jaar een werkvloer te delen in Herentals was het duidelijk dat we allemaal specifieke passies en talenten hebben en anderzijds dat onze beide bureaus elkaar perfect aanvullen. Met een groter team kunnen we nog efficiënter en flexibeler werken”, zegt Thomas Cloots.
Kristof Smolders neemt de rol van account director op zich. Thomas Cloots gaat zich toespitsen op het creatieve luik. Hij motiveert Bie Mariën, Elise Vlaminck en Panin Nimako dag in dag uit om het beste van zichzelf te geven om merken nog beter op de kaart te zetten.