P1050321 Jan Sas (links) en Maarten De Bal.

Brandsurprise: nieuwkomer in online stockverkoop

De voorbije week ging het nieuwe online verkoopplatform Brandsurprise in de lucht. Het is een initiatief van de Noorderwijkse ondernemer Jan Sas, die in Ham en Sint-Truiden winkels uitbaat onder de naam Tirelire. Met Brandsurprise wil hij overstocks van bekende merken aan de man brengen. “In samenwerking met Maarten De Bal van Elements Software uit Olen bouwden we een nieuw platform in een volledig eigen code”, vertelt Jan Sas.

De Kempenaar opende 11 jaar geleden zijn eerste Tirelire-winkel in Ham. 5 jaar geleden kwam er een vestiging bij in Sint-Truiden. Via de fysieke winkels verkoopt hij wasmiddelen, wol, stoffen, kookgerei, handdoeken, speelgoed, enz. “In Ham werden we geconfronteerd met wegwerkzaamheden die in totaal 2 jaar duurden. Niet alleen onze omzet daalde flink, maar ook die van de andere handelaars in de buurt. We zetten een webshop op en daarmee konden we een deel van het omzetverlies compenseren.”

Op=op
De webshop had zijn beperkingen en dat deed de Herentalsenaar uitkijken naar een eigen gebouwd platform. Daarvoor deed hij een beroep op een jeugdvriend, Maarten De Bal. “Ons platform biedt zeer veel mogelijkheden en we kunnen er eigenlijk om het even wat via verkopen”, legt Sas uit.

Vrijdag 21 april ging Brandsurprise live. “We bieden overstocks van bekende merken aan zeer scherpe prijzen”, vertelt de initiatiefnemer. “Ik heb veel goede contacten bij de producenten en kan inkopen aan zeer goede prijzen. Het gaat telkens om eenmalige aanbiedingen onder het motto op=op.”

De Kempenaar richt zich met de site tot Vlaanderen en Nederland. “We willen hier een apart verkoopkanaal van maken, los van onze winkels. Op termijn is het de bedoeling om het aanbod uit te breiden naar kleding, doe-het-zelf,…” De Kempense ‘flash sale site’ is dus geboren.