Brandle ontwikkelt employer branding voor Smet Jet

WESTERLO, BEERSE - Smet Jet organiseert zaterdag 1 oktober een jobdag in Oevel (Westerlo). Dat is niet de eerste jobdag, maar wel de eerste keer onder het motto Join the Smet Jet Force, de nieuwe employer branding van het bedrijf.

“de jobdag van Smet Jet is een fijne traditie”, zegt Cartiche Tournier, HR-assistent bij Smet Jet. Deelnemers kunnen er kennismaken met het bedrijf, krijgen een demonstratie van wat industriële reiniging inhoudt en kunnen inschrijven voor een sollicitatiegesprek, dat dezelfde dag nog kan plaatsvinden.

Het communicatiebureau Brandle uit Beerse heeft voor Smet Jet een nieuwe employer branding ontwikkeld. “Smet Jet wou een opvallend en herkenbaar gezicht als werkgever”, legt Eric Bollens, account director bij Brandle, uit. “De industrie kent Smet Jet, het grote publiek niet. In een markt waarin het vinden van geschikte medewerkers niet altijd even vlot verloopt, kan een sterke employer branding het verschil maken.”

Brandle bedacht daarvoor het concept van de Smet Jet Force, dat staat voor de kracht van een sterk team. “Als je deel kan uitmaken van zo’n team, mag je trots zijn op je job.”

“We willen de jobs in deze sector van de industrie in een ander daglicht plaatsen”, zegt Eric Bollens. “Het gaat om gespecialiseerd werk waarvoor Smet Jet doorgedreven opleidingen geeft. Smet Jet Force versterkt het wij-gevoel bij het personeel.”

Het commicatiebureau heeft ervaring met employer branding en rekruteringscampagnes voor knelpuntberoepen. “Het gaat om communicatie die om een specifieke aanpak vraagt. In een arbeidsmarkt die steeds krapper wordt, loont het de moeite om te investeren in employer branding.”