Chris Cuppens van Ad2Sales/Sandler Training uit Geel mocht als tweede Belgische onderneming het GDPR-certificaat van Brand Compliance uit Turnhout ontvangen. Klanten kunnen op hun twee oren slapen voor wat hun gegevens betreft.
Ad2Sales/Sandler Training geeft commerciële opleidingen aan iedereen, van zelfstandigen tot multinationals. “Daarbij verzamelen we gegevens van deelnemers”, vertelt Chris Cuppens. “Met de in voege treding van de GDPR, de Europese privacywetgeving, vonden we het nuttig om na te gaan of de gevraagde gegevens noodzakelijk zijn en correct worden bijgehouden.”
In het kader van de registratie voor de kmo-portefeuille kwam Ad2Sales/Sandler Training in contact met auditbureau Brand Compliance uit Turnhout. Vervolgens werd afgetoetst of Ad2Sales voldeed aan de door BC en experts ontwikkelde norm BC 5701:2018.
Ander perspectief
“BC voert een audit uit waarbij je moet beantwoorden aan de eisen die de certificatiestandaard op basis van de GDPR stelt. Dat traject heeft me vanuit een ander perspectief doen kijken naar data die verzameld en bijgehouden worden en de reden waarom. Enkele van onze processen en procedures werden aangepast en bijgestuurd.”
Na HR-specialist HMCvision uit Hasselt is Ad2Sales/Sandler Training het tweede bedrijf in België dat de GDPR-norm van Brand Compliance haalt. Chris Cuppens ontving het uit handen van Bart Versluijs. Ondertussen zitten nog enkele Vlaamse en Nederlandse ondernemingen in het traject om te beantwoorden aan dezelfde norm