Voor BoostU is maatschappelijk verantwoord ondernemen (CSR) nooit een loze belofte geweest. Het agentschap zet al sinds de oprichting verschillende duurzame ontwikkelingsdoelen (SDG’s) om in de praktijk. Er wordt daarbij gewerkt rond het welzijn van medewerkers, de toegang tot kwaliteitsvol onderwijs en levenslang leren en de strijd tegen ongelijkheid via jaarlijkse liefdadigheidsacties.
“Onze core business, online marketing, weegt echter ook door in onze ecologische voetafdruk”, zegt Nick Van Walleghem, founder van BoostU. “We gaan uit van de redenering dat 1 miljoen online impressies een uitstoot van 1 ton CO2 veroorzaken. Dat gaat dan om het aantal impressies van campagnes op bijvoorbeeld Facebook, Instagram of TikTok. Dat wij met BoostU op zoek zouden gaan naar een manier om die voetafdruk te compenseren, is allerminst een marketingstunt, maar een evidente investering gebaseerd op cijfers en studies.”
BoostU koos ervoor om in het internationale initiatief Tree-Nation te stappen. Tree-Nation faciliteert de aanplanting van bomen via zorgvuldig uitgekozen projecten wereldwijd. In 2023 wil BoostU 10.000 bomen laten planten wereldwijd. Dat komt overeen met de verwachte activiteit tijdens het kalenderjaar. Dit doel zal echter bijgesteld worden in functie van de extra campagnes en de online impressies die BoostU behaalt. De eerste wortels gingen alvast de grond in op 27 januari.