Tegenwoordig is online eten bestellen een evidentie, maar vijftien jaar geleden bestond het nog niet in België. Takeaway.com was in 2007 de allereerste om online bestellingen mogelijk te maken. Het eerste jaar tekenden er zestig horecazaken in om hun menu ook online bestelbaar te maken. Een van hen was de Bouwelse Pizzafoon.
“Ik zag meteen het potentieel van het platform”, vertelt Sameh Salem. “Ik had zelf wel al een website, hetgeen vooruitstrevend was voor die tijd, maar die leverde me niet al te veel op. Bij Pizza.be merkte ik meteen het verschil. In het begin kwamen de bestellingen met mondjesmaat binnen, maar dat werd al snel meer en meer toen de bekendheid van het platform steeg.”
Siska De Lombaerde, managing director van Takeaway.com in België en Luxemburg, herinnert zich die opstart nog goed. “Ik was toen als eerste werknemer voortdurend op de baan om restaurants te bezoeken en uit te leggen wat we voor hen konden betekenen”, zegt ze.
Vijftien jaar later is de Bouwelse Pizzafoon nog altijd een vaste waarde op Takeaway.com. Om de pizzeria te bedanken voor het vijftienjarig partnership, bracht het Takeaway.com-management een grote bos oranje bloemen, een taart en een waardebon voor horecamateriaal mee.