In de afgelopen zes jaar heeft The Renewal Workshop een eigen systeem ontwikkeld voor het vernieuwen en doorverkopen van producten die anders als afval zouden worden beschouwd. Onderzoek van meer dan vijf productbeoordelingen van verschillende merken, variërend van haute couture tot speciale technische producten, toont aan dat gemiddeld 82% van de producten die als afval worden geclassificeerd, kan worden vernieuwd en doorverkocht.
De oplossingen van The Renewal Workshop stellen Bleckmann in staat om circulaire diensten te leveren en merken te helpen toegang te krijgen tot recommerce consumenten wereldwijd. De mode- en lifestylemerken hebben zo de mogelijkheid hun ecologische voetafdruk aanzienlijk verkleinen.
Duurzaamheid
“We zijn verheugd dat wij een partner gevonden hebben waarop merken kunnen vertrouwen om echt duurzame circulaire diensten te leveren. Bleckmann heeft de middelen, expertise en toewijding om vernieuwing en recommerce voor de industrie op te schalen”, zegt Nicole Bassett, medeoprichter en mede-CEO van The Renewal Workshop.
“Het potentieel voor vernieuwing om een betekenisvol verschil te maken in de klimaatcrisis is reëel. Ons meest recente onderzoek toont aan dat merken een gemiddelde CO2-reductie van 51,5% kunnen bereiken door een bestaand product te vernieuwen in plaats van een nieuw product te produceren. Bleckmann is de ideale partner om elk merk dat zich inzet voor duurzaamheid te helpen hun doelen te bereiken.”
Ook Jurrie-Jan Tap, Chief Business Development Officer bij Bleckmann, is tevreden: “We hebben de afgelopen jaren de ontwikkelingen van The Renewal Workshop gevolgd en bewonderen het indrukwekkende werk van de oprichters en het hele TRW-team. Voor Bleckmann is het uitgebreide Renewal System een aanvulling op onze ambitie om onze klanten duurzamere oplossingen te bieden.”