De groei van Bleckmann zet zich voort. De expert in supply chain management (SCM) voor mode- en lifestylemerken breidt momenteel uit met ruim 60.000 vierkante meter aan magazijnoppervlakte. Bleckmann koos daarvoor drie strategische locaties in België, het logistieke hart van Europa. De distributiecentra in Belsele, Herentals en Grobbendonk ondersteunen de groei van de klanten, die op hun beurt mee profiteren van de groeimogelijkheden en extra logistieke flexibiliteit van Bleckmann.
E-commerce
In Herentals werd een nieuw distributiecentrum opgezet. “De site in Herentals is een voorbeeld van hoe snel Bleckmann inspeelt op de vraag van een klant”, luidt het. “Voor een van onze nieuwe klanten hebben wij dit fulfilment centrum van 8.500 vierkante meter operationele oppervlakte geopend, volledig gericht op deze klant. Op een vlotte manier en in zeer korte termijn heeft Bleckmann de e-commerce fulfilment van een andere dienstverlener overgenomen om de behoeftes van de klant na te komen.”
Technologische pionier
De strategische locatie in Grobbendonk wordt verder uitgebreid tot een totale operationele oppervlakte van 120.000 vierkante meter. Aan de reeds bestaande 100.000 vierkante meter heeft Bleckmann een bijkomende unit toegevoegd en de bestaande grondoppervlakte met mezzamines uitgerust. Zo wordt Grobbendonk één van de grootste campussen onder één dak binnen Bleckmann. Deze site is ook vooruitstrevend op het vlak van innovatie, met toekomstgerichte ontwikkelingen. “Grobbendonk is een technologische pionier binnen onze groep”, meldt Mark van Onna, general manager real estate bij Bleckmann. “We testen er de logistieke mogelijkheden met robots en implementeren innovaties in het dagelijkse fulfilment. Vervolgens rollen we succesvolle projecten uit naar de andere klanten en sites.”
Mezzanines
In Belsele tenslotte opent Bleckmann een volledig nieuw distributiecentrum. Door de beschikbare oppervlakte optimaal te benutten en door het plaatsen van mezzanines wordt de totale operationele capaciteit uitgebreid tot 31.000 vierkante meter. Uniek is dat het fulfilment centrum volledig gericht is op het snel operationeel maken en bedienen van nieuwe klanten. “We creëren hier de capaciteit om snel en flexibel te anticiperen op vragen van klanten”, zegt Mark van Onna. “Via onze multiclient-aanpak geniet elk nieuw merk meteen ten volle van de expertise en oplossingen van de groep.”