Vorig jaar nog gaf franchisenemer Benelux Food Group aan dat het de komende jaren 40 nieuwe KFC-restaurants in Vlaanderen en Brussel plande. De groep is een joint venture van projectontwikkelaar Mathé Heeren (Heeren Group uit Turnhout) en Jan Peeters (retailgroep Peeters-Govers in Gierle). Heeren en Peeters werken sinds 2019 officieel samen. Het duo zet zijn schouders onder de opening van nieuwe Albert Heijn-supermarkten en zet Kentucky Fried Chicken op de kaart in België.
In Trends zei Heeren dat hij Jan Peeters drie jaar geleden aanspoorde om met het KFC-project verder te gaan. “Jan twijfelde door de grootte van het project”, zegt Mathé Heeren in het weekblad. “Ik zei dat hij zot was om zo’n mooie kans te laten schieten. Jan wilde enkel aan KFC beginnen als ik meedeed.” Voordat het duo het goed en wel besefte, was het eind 2019 zowel aan de uitrol van KFC als aan de opening van nieuwe Albert Heijn-winkels aan het werken.
Voor Jan Peeters leek het concept van KFC eerst niet te rijmen met die van Peeters-Govers. “Onze kernwaarden zijn vers, bewust, lokaal en persoonlijk. Ik had vooroordelen rond KFC die achteraf gezien niet bleken te kloppen: ze werken enkel met verse kip en de chefs hebben een opleiding van 4 maanden gevolgd. KFC is ook een echt restaurant, waar er nog bediend wordt aan tafel. Er komt veel meer bij kijken dan zomaar iets in het frietvet gooien.”