UNIZO en DHL Express lanceerden deze week de uitdaging ‘Belgian Beauties’. Een verkiezing voor hét nieuwe, kwalitatieve Belgische relatiegeschenk voor buitenlandse relaties. Belgische Saffraan uit Morkhoven is één van de vier HIB-labeldragers die de uitdaging mee aftrapt.
“Het is vaak een uitdaging om voor buitenlandse zakenrelaties een passend relatiegeschenk te vinden dat uniek, creatief en van hier is. Daarom zijn we op zoek naar hét relatiegeschenk van de 21ste eeuw. Iets typisch van nu, iets wat de creativiteit en vakmanschap uitstraalt van de ondernemer en wat op een of andere manier België symboliseert”, zegt Karel Van Eetvelt. “Een Belgian Beauty is compact en is makkelijk mee te nemen in de handbagage op buitenlandse reizen. Het souvenir dat de buitenlandse ontvanger verrast en charmeert kost min. 5 en max. 150 euro (incl. btw).”
Belgische Saffraanproducten in een verpakking met een verhaal
“Omdat de opdracht erin bestaat om een ‘Belgian Beauty’ te creëren, gingen we uit van een tricolore: een chocolade Saffrocaat, een Saffrocaat ‘classic’ en pure Belgische saffraan. Wij gingen praten met Kringwinkel Zuiderkempen waar de afdeling arbeidszorgateliers onder leiding van Samuel Cools een mooie houten verpakking creëerde uit gerecycleerd hout dat misschien ooit een onverkoopbare kast of tafel was,” vertelt Linda Van den Bulck.
De winnaar van de Belgian Beauties-verkiezing krijgt zijn prijs op 13 januari in aanwezigheid van Hare Majesteit de Koningin en kan rekenen op een geldprijs van 1.000 euro, een grote promotiecampagne en een gegarandeerde afzetmarkt. De uitdaging wordt gelanceerd bij ondernemers met het label Handmade In Belgium. Zusterorganisatie UCM zorgt voor promotie van deze wedstrijd in het Waalse landsgedeelte.