belgicactus

Belgicactus zet eigen merk in de markt: Fabulous Fat Friends

Belgicactus uit Westerlo, Belgisch marktleider in de kweek van vetplanten, stapt met een eigen merk naar de consument: Fabulous Fat Friends. “We hebben al jaren een goede naam in de sector maar het geheel had nog geen branding”, legt medezaakvoerder Jan Gielis uit. De ‘vette vrienden’ krijgen een eigen website en social mediakanalen.

Belgicactus kweekt zowel indoor als outdoor vetplanten en levert aan groothandels, cash & carry en tuincentra. Dus niet direct aan de consument. “Maar die consument willen we wel ons verhaal vertellen, over de kracht en de liefde die wij in onze succulenten steken”, vertelt Jan Gielis, die het bedrijf met zijn broer Jef leidt. “Bovendien willen we opvallen in het schap.”

Trendy
De Kempense kweker is de eerste in zijn sector in ons land die zover gaat in de branding van zijn product. “We richten ons in onze communicatie rechtstreeks naar de consument. In ons beeldmateriaal brengen we mens en plant samen. Op foto’s zullen steeds mensen en interieurs te zien zijn om mensen te inspireren. Cactussen en vetplanten zijn trouwens al een aantal jaren heel trendy”, aldus nog Jan Gielis.

Belgicactus stelt zijn Fabulous Fat Friends – A succulent story volgende maand voor op de jaarlijkse Florall-beurs in Waregem Expo. De voorbije weken startten de social medekanalen al op en weldra gaat ook de website in de lucht.

Het bedrijf beschikt over 3,3 hectare productiegronden waarvan 10.000 vierkante meter is overdekt. Er werken 9 mensen vast in dienst, maar in piekperiodes doet het een beroep op een 30-tal extra medewerkers. Belgicactus bestaat 33 jaar en werd opgericht door de vader van de huidige zaakvoerders.