Digidak, een organisatie binnen SPK die zich toelegt op het organiseren van computerlessen voor vaak kansengroepen, krijgt de hulp van vijf managers van BNP Paribas Fortis. Die hebben als opdracht ondersteuning te bieden bij het uittekenen van een solide businessmodel.
Binnen de bank bestaat een programma waarbij managers die een leiderschapstraining volgen, een project dienen uit te voeren dat verband houdt met sociaal ondernemerschap. SPK had zich bij een recent gestarte trainingsgroep kandidaat gesteld en dat leidde tot de begeleiding van digidak. De managersgroep is zeer divers samengesteld: van een commercieel verantwoordelijke tot een manager uit de marktenzaal.
Aanbevelingen doen
“We gaan ervan uit dat deze ervaren managers ons kunnen helpen om onze werkwijze en bedrijfsmodel van digidak kritisch onder de loep te nemen”, legt directeur Bart Wuyts van SPK uit. “Daarbij rekenen we erop dat ze op basis van deze analyse, van hun ervaring en van bijkomend studiewerk en bevragingen van het werkveld, aanbevelingen kunnen doen om ons bedrijfsmodel duurzaam te versterken. Bijvoorbeeld: hoe kan onze waardepropositie versterkt worden? Hoe kunnen we onze ervaring en expertise/knowhow beter te gelde maken? Hoe bereiken we onze klanten beter en effectiever?”
Het project is midden juni gestart en loopt tot half oktober, waarna de vijf hun conclusies rapporteren.