B-token uit Retie, specialist in gepersonaliseerde jetons, stelt volgende week op twee grote marketingbeurzen in Dusseldorf en Las Vegas de Smart Token voor. Door een app te downloaden op je smartphone of tablet en die boven de jeton te houden, komt het schijfje helemaal tot leven. Een wereldprimeur volgens directeur Nathalie Breugelmans.
Voor de Smart Token doen de bedenkers een beroep op augmented reality-technologie. “We maken van een analoge jeton een slim product door de combinatie te maken van een fysiek voorwerp met een digitale techniek. We werken al jaren samen met universiteiten en onderzoekscentra en deze realisatie vloeit daaruit voort”, aldus Breugelmans.
Toepassingen op maat
Om de mogelijkheden van het product aan potentiële klanten te tonen, werden enkele demovoorbeelden ontwikkeld. Door een jeton te scannen laat je een leeuw brullen, instrumenten muziek spelen en ontcijfer je een code. “We richten ons tot grote bedrijven en zien vooral toepassingen op het vlak van marketing en educatie”, zegt de directeur. “We willen met potentiële klanten aan tafel zitten om te kijken hoe we een toepassing op maat kunnen maken.”
De lancering van de Smart Token gebeurt meteen wereldwijd in de 60 landen waar b-token nu al actief is. Het Kempense bedrijf zal ermee uitpakken op de PSI-beurs in Dusseldorf van 13 tot 15 januari en op PPAI in Las Vegas van 12 tot 14 januari 2016. De verwachtingen zijn hooggespannen. “We hebben het product al aan enkele potentiële klanten getoond en een aantal toont een sterke interesse”, besluit Nathalie Breugelmans.
Dit filmpje toont de mogelijkheden van de Smart Token.