Aroma communicatie-beleidsplan-ruimte-Geel (002)

aroma zet richting uit voor communicatie Beleidsplan Ruimte in Geel

GEEL –  Wie zich de voorbije dagen door Geel bewoog kon bijna niet naast de grote, gele pijlen kijken die overal in het straatbeeld opduiken. De cryptische boodschap ‘Welke richting gaan we uit?’ roept heel wat vragen op. En dat is ook de bedoeling. Ze zijn deel van een teasingcampagne, die de communicatie rond het Beleidsplan Ruimte in Geel dit voorjaar aftrapt. Het Geelse communicatiebureau aroma werkt samen met de stad aan de uitrol.

Vol overtuiging diende aroma vorig jaar de uitgewerkte opdracht voor de communicatie rond het Geelse Beleidsplan Ruimte in. “We kwamen uit tegen grote spelers in Vlaanderen, maar als lokaal bureau kennen we als geen ander de context van Geel. Daarom stelden we een volledig andere aanpak voor.” zegt zaakvoerder Marieke Deckers. “Dat was onze sterkte. We zijn dan ook heel trots dat we deze opdracht nu mogen uitvoeren.”

Geen animatiefilmpjes, wel een teasingcampagne

“De stad vroeg ons om het beleidsplan te vertalen op maat van de burger. Zelf schoof ze al enkele communicatiedragers naar voor, een animatiefilmpje bijvoorbeeld. Maar in eerste instantie vonden wij het cruciaal dat de Gelenaar overtuigd raakt van het waarom van dit plan. Daarom sloegen we een andere weg in.” vervolgt Marieke. “Met deze guerilla-actie willen we eerst en vooral de vraag stellen: ‘Welke richting gaan we uit, als stad?’ Onze unieke stedelijke context maakt dat we de communicatie niet enkel in het centrum wilden laten verschijnen, maar zeker ook in alle parochies. Je vindt de gele pijlen voornamelijk in schoolomgevingen want daar lopen de toekomstige generaties rond. En het is net voor hen dat het Beleidsplan Ruimte werd opgesteld.”

Een vraag die blijft nazinderen

“Op de campagne zullen waarschijnlijk 101 reacties komen, zeker niet allemaal positief. Maar dat is net de bedoeling van deze teasingcampagne. We willen dat de vraag blijft nazinderen, zodat we binnenkort samen het antwoord kunnen formuleren.” vult Deckers aan. “Wat het vervolg op deze campagne is? Daarvoor moet je nog even wachten, daarom is het ook een teaser natuurlijk!” lacht ze.