Annick Verdegem is sinds kort benoemd tot corporate affairs manager voor Mondelez in de Benelux. Ze is in dit opzicht ook de vertegenwoordiger van de koekjesfabriek in Herentals.
Mondelez zal in de komende maanden alvast op het vlak van de informatie duidelijk een tandje moeten bijsteken. De koekjesactiviteiten van oa. LU en Milka werden losgehaakt uit het vroegere Kraft Foods. Mondelez gaat een eigen koers varen. Dat vergt uiteraard flink wat informatieve bijsturing. Die opdracht komt Annick Verdegem (36) toe, een communicatiespecialiste die haar carrière begon bij de PR-bureaus PRP-PR en Interel. Ze stapte na 13 jaar over naar Johnson & Johnson Medical waar ze eveneens aan corporate affairs deed.
De overstap nar Mondelez is een nieuwe uitdaging “waar ik voluit wil voor gaan. Er ligt op het vlak van communicatie effectief heel wat werk te wachten. Maar dan gaat het niet enkel om de contacten met de media. Ik ben ook verantwoordelijk voor de relaties met de beroepsfederatie en de ngo’s. Ik sta tevens in voor de interne communicatie in onze drie fabrieken van Herentals, Halle en Namen.”
Mondelez stelt in België zo’n 3500 mensen tewerk. Als merknamen krijgt Verdegem oa. LU, Côte d’Or, Milka, en Philadelphia onder haar verantwoordelijkheid. Ze werkt vanuit het kantoor van Mondelez in Mechelen. Als corporate affairs manager Benelux spreekt ze ook voor de vestiging van de groep in het Nederlandse Oosterhout.