TURNHOUT – Ondernemer Rudy Seuntjes lanceert een nieuwe uitgeverij van gezelschapsspelen. Die brengt in het voorjaar van 2020 haar eerste spel op de markt.
Met ‘Amuza’ lanceert Rudy Seuntjes een nieuwe uitgeverij van gezelschapsspelen. Amuza wordt een tweede bedrijf naast Game Brewer van diezelfde Rudy Seuntjes, dat ook gezelschapsspelen maakt. Het verschil tussen beide ondernemingen is dat Game Brewer spelen maakt voor geoefende spelers en Amuza zich zal toeleggen op spelletjes voor kinderen en voor de hele familie.
Wereldspeler
Rudy Seuntjens startte Game Brewer in 2017. Hij had een nieuw gezelschapsspel voor gevorderde spelers bedacht en haalde via het crowdfundingplatform Kickstarter ruim 36.000 euro op om het spel uit te brengen. Intussen heeft Game Brewer zeven werknemers, waarvan vier voltijdse en drie deeltijdse. Er bestaat ook een Game Brewer USA. Dat is een Amerikaanse firma die Seuntjes heeft opgericht omdat de verdelers in de Verenigde Staten niet snel geneigd zijn om Europese gezelschapsspellen aan te kopen. Met de toevoeging USA en een Amerikaanse agent lukt dat ineens wel.
Nieuwe markt
Seuntjes heeft ondervonden dat de markt voor de spellen van Game Brewer snel verzadigd is. Geïnteresseerde spelers kopen een nieuw spel, maar na enkele weken stopt die verkoop al. Daarom komt er nu ook Amuza, voor de familiespellen én om ook te kunnen verkopen in de gewone warenhuizen. Amuza heeft al een eerste spel klaar: Pizza. Het komt naar verwachting in februari 2020 op de markt. Het opzet is heel simpel: maak zelf een pizza.
Rock Paper Pencil
Game Brewer is een van de partners van het creatieve stadsproject Rock Paper Pencil. Dat organiseert diverse masterclasses die jonge creatievelingen moeten inspireren en helpen om hun projecten te professionaliseren. Rudy Seuntjens gaf dit weekend een masterclass over crowdfunding.