HERENTALS/KAPELLEN – Ambachtelijk pastaproducent Maviglia, bekend als de pastaleverancier van Njam TV- kok Peppe Giacomazza, maakt vanaf nu deel uit van de Kempense familiale groep Agora Culinair. “Met deze stap kunnen Enrico en Sara Maviglia zich focussen op hun productie”, motiveert eigenaar Mario Vleugels. “Wij zorgen voor marketing en distributie. Bovendien kunnen onze klanten nu deze authentieke pastaproducten aankopen. Het is onze strategie om meer vers en ambachtelijk aan te bieden.”
Maviglia is het bedrijf van het koppel Enrico en Sara Maviglia. Zij creëerden samen met Peppe Giacomazza al twaalf huisgemaakte pastavariëteiten, elk met een unieke structuur en karakter. Die leveren zij sinds 2010 zowel vers als in diepvries aan horeca-zaken in heel het land. Ook enkele Nederlandse restaurants en cateraars zijn er al klant. “Het startte allemaal uit een samenwerking met Peppe Giacomazza, bekend van Njam TV en van zijn restaurant ‘La Botte’ in Genk”, vertelt Enrico. “Het was in La Botte – laat in de nacht en bij een uitstekende fles Nero d’Avola – dat wij op het idee kwamen om de huisgemaakte pasta’s van de Italiaans-Limburgse chef-kok voor iedereen beschikbaar te maken.”
Passie voor pasta, dat is wat het koppel dreef bij de uitbouw van hun zaak. “Ons aanbod neemt je mee op reis door het mooie Italië”, klinkt het trots bij Enrico. “Al onze pasta’s maken we op basis van 20% scharreleieren en griesmeel van harde tarwe, aangevuld met een unieke combinatie van specerijen en vers gemaakte vullingen. We werken alleen met natuurlijke ingrediënten zonder kunstmatige additieven of smaakversterkers.”
Vers
Voor Agora Culinair was de opname van het bedrijf in de familiale groep een perfecte opportuniteit. “Wij zien in onze sector dat steeds meer horecaprofessionals voor hun klanten zoeken naar authentieke producten waar smaak en kwaliteit primeren. Daarin kunnen wij als familiale groothandel voor hen nog het verschil maken. In de voorbije twee jaar namen we bijvoorbeeld ook andere familiale en authentieke bedrijven over, zoals slagroomproduct Brouwers, Fritboerke, Limbufreez en Horeca IJscentrale. We betrokken ook Horeca Meat Service in onze groep. Telkens willen we die bedrijven vooral verder laten draaien op hun eigen kracht, met de focus op hun kernproducten en -activiteiten. Onze kracht in marketing, distributie en logistiek zetten we daarbij in als versterkende factor. Voor onze klanten wordt ons aanbod zo steeds unieker en interessanter.”
Ontzorgd
Met deze stap kunnen Enrico en Sara zich nu weer helemaal focussen op hun passie voor pasta en productontwikkeling. “Ze zijn ontzorgd van een reeks processen die veel tijd en energie vergen”, zegt Mario Vleugels. “De tijd die vrijkomt, kan renderen in de vorm van nieuwe producten en stabiele kwaliteit.”