De logiesverstrekkende bedrijven in de Kempen die in 2014 deelnamen aan de campagne Vlaanderen Vakantieland, hebben daardoor 7500 boekingen binnengekregen. Toerisme Provincie Antwerpen noemt dat een succes. De cijfers voor heel Vlaanderen werden bekendgemaakt bij de opening van het Vakantiesalon in Brussel (5-9 februari).
Voor heel Vlaanderen leverde de campagne ‘Logeren in Vlaanderen Vakantieland’ een recordaantal boekingen van 106.000 op. De korte vakanties zorgden voor een macro-economisch effect van bijna 50 miljoen euro. De campagne omvat onder meer het inspiratieboek ‘Logeren in Vlaanderen Vakantieland’, een website, e-mailings en samenwerkingen met diverse mediapartners zoals het toeristische magazine Vlaanderen Vakantieland op Eén.
De logiessector in de provincie Antwerpen – de kunststeden Antwerpen en Mechelen en de regio’s Kempen en Scheldeland – realiseerde een omzet van ruim 4 miljoen euro.
Terrasje doen
Bruno Peeters, gedeputeerde voor Toerisme: “Met Toerisme Provincie Antwerpen investeren we mee in dit project. Het is fijn om vast te stellen dat die inspanningen de logiessector ten goede komen. Ook de lokale economie pikt trouwens haar graantje mee. Heel wat gasten komen fietsen en daar hoort vanzelfsprekend ook een cafébezoek of terrasje bij. De werkelijke omzet ligt dus nog hoger.”