Sinds kort staat de 4de generatie aan het roer bij Marylise & Rembo Fashion Group uit Herentals. Het familiebedrijf is gespecialiseerd in bruidsjurken en brengt de merken Marylise & Rembo Styling op de markt. De 4de generatie wordt vertegenwoordigd door Chiara De Vlieger (communicatie), Ruth Donné (creatie) en Victoria Wilden (verkoop). In 1926 werd gestart met een kleine hoedenwinkel. 90 jaar later zijn er 629 verkooppunten in 20 landen.
Marylise & Rembo Fashion Group is gevestigd aan de Diamantstraat in Herentals, waar een team van eigen en gastdesigners de collecties ontwerpen. Prototypes van de nieuwe jurken worden in het eigen atelier in België gemaakt. De productie gebeurt in Portugal, waar het bedrijf recent heeft geïnvesteerd in een nieuw gebouw en een geoptimaliseerde productielijn.
Nieuwe technologie
Met twee verschillende stijlen en merken – Marylise en Rembo Styling – spreekt het bedrijf een breed publiek aan in binnen- en buitenland. Woordvoerster Chiara De Vlieger: “Bruidsmode is een emotioneel product en daar pikken we op in met moderne, verrassende creaties waarmee we zelfs de meest veeleisende bruiden op hun wenken kunnen bedienen. Binnenkort maken we als eerste bedrijf in de bruidsmode gebruik van een vernieuwende softwaretechnologie die bij elk figuur voor een instant juiste ‘fitting’ zorgt waardoor retouches niet langer nodig zullen zijn.”
De Herentalse bruidsjurken worden verkocht in 20 landen: van Europa tot Amerika, Rusland en Japan. “In sommige landen zoals Amerika is onze aanwezigheid nog eerder beperkt en is er nog veel marge om nieuwe verkooppunten aan te spreken. Daarnaast zijn er ook nog andere landen waarin we op termijn aanwezig willen zijn”, aldus nog De Vlieger.