DOBIT, de specialist op vlak van digitale en technologische communicatie uit Olen, bestaat 30 jaar en heeft dat vorige week gepast gevierd. “Mijn vader heeft het bedrijf in 1983 opgestart. We zijn een echt familiebedrijf waar ikzelf en mijn broer deel van uitmaken”, zegt Nele Bruers.
“De voorbije zomer hebben we onze kantoorgebouwen helemaal vernieuwd en heringericht. Dit gegeven en het feit dat we 30 jaar bestaan, was de reden om dit uitgebreid te vieren tijdens ons “Experience DOBIT Event”. Dit concept werd uitgewerkt door reclamebureau Phobos & Actor. Onze genodigden konden tijdens het event onze kantoren en enkele cases ontdekken, en werden op het einde van hun bezoek verwelkomd in een loungetent. Hier werden ze vergast op twee topsprekers, nl. Barbara Torfs van de gelijknamige schoenwinkelketen, een klant van DOBIT trouwens, en Eric Van Zele, CEO van Barco. We koppelden ons feest aan het goede doel en gaven ook het project Appeltuin van Argenta een forum. Zij zamelen geld in om de nieuwe kinderkankerafdeling van het UZ Brussel mee te financieren. Het was een topfeest waarbij alle genodigden van begin tot einde verrast werden.”
DOBIT is specialist in digitale en technologische communicatie. Het begeleidt bedrijven en winkels in totaalconcepten waarbij schermcommunicatie, gericht geluid en touch technologie naadloos samengaan. “Touch is een erg intuïtieve manier om apparaten te bedienen, en daardoor eenvoudig in gebruik, uitnodigend en laagdrempelig. DOBIT werkt voor allerhande bedrijven en winkels toepassingen en winkelinrichtingen uit waarbij alle zintuigen geprikkeld kunnen worden en de technologie heel gericht ingezet kan worden voor een totale beleving. Hiertoe behoren toepassingen in schermcommunicatie, kassasystemen, POS-installaties, gericht geluid voor luisterzones in bijvoorbeeld bibliotheken, musea, banken, openbare plaatsen of fabriekshallen”, zegt Nele Bruers.
“In de jaren ’90 begonnen wij al met touch technologie. Toen was het een hele uitdaging om mensen te overtuigen, terwijl het nu erg ingeburgerd is. Doorheen de jaren evolueerden wij van productleverancier naar een aanbieder van totaalconcepten. Samen met onze klanten zoeken we naar de ‘sweet spot’ tussen technologie en toepassing.”
DOBIT staat o.a. in voor de schermen in de Colruytwinkels die de klanten op de hoogte brengen van promoties en acties. Bij Daikin hangen schermen van DOBIT in de productieruimtes waar arbeiders tijdens hun pauzes bedrijfscommunicaties kunnen lezen. Het bedrijf uit Olen staat ook in voor de winkelconcepten bij vb. Torfs en Hunkemöller.