OLYMPUS DIGITAL CAMERA

2Grips (Turnhout) voegt e-learning toe

2 Grips uit Turnhout, dat diensten verleent op het vlak van service management, is gestart met het aanbieden van e-learning. Door een online cursusaanbod te creëren moeten klanten zich niet langer verplaatsen. Recent opende het bedrijf ook een 2de vestiging in Eindhoven om de Nederlandse markt beter te bedienen.

Service management is een breed begrip en laat zich het best omschrijven als een dienstverlening naar bedrijven om de dienstverlening aan hun klanten zo goed mogelijk te organiseren. “Een voorbeeld”, zegt medezaakvoerder Danny Van Vosselen. “Wie klant is bij Proximus en vragen heeft bij zijn factuur, belt naar de help desk. Wij gaan die klantendienst zo goed mogelijk mee organiseren.”

Grote en kleine klanten
Proximus is klant bij 2Grips, zo ook Belgocontrol, Sibelco, AG Insurance, naast een heel aantal kleine bedrijven. Het bedrijf in zijn huidige vorm werd opgericht in 2015 door managing partners Danny Van Vosselen en Joost van Iersel, die al jarenlang actief zijn in service management. Het richt zich naar klanten in heel de Benelux, maar ruim 80% situeert zich momenteel in België. Het team bestaat vandaag uit 17 mensen. Het hoofdkantoor is ondergebracht in Officenter Turnhout. 2 maanden geleden ging een extra kantoor open in Eindhoven.

“Wij bieden ook opleidingen aan, enerzijds rond de implementatie van nieuwigheden bij onze klanten. Maar anderzijds ook rond topics binnen service management”, legt Danny Van Vosselen uit. “Daarvoor werkten we een compleet e-learning platform uit. Geïnteresseerden kunnen die volgen nadat ze van ons een inlog krijgen. Aan sommige opleidingen is een certificaat verbonden en dat kunnen ze behalen na het afleggen van een examen.”