Afgelopen weekend is de actie Beerse Box gestart en die loopt nog tot 18 september. Dit jaar nemen 29 handelaars deel door een waardebon in evenveel boxen te steken en die te verloten onder de klanten. Met het initiatief wil Unizo-Beerse de plaatselijke bevolking de lokale middenstand laten (her)ontdekken.
“Het principe is eenvoudig: elke klant mag bij elke aankoop bij de deelnemende handelaars een bonnetje invullen met zijn persoonlijke gegevens en achterlaten in de brievenbus bij elke handelaar. Hoe meer je koopt, hoe groter je kans om als winnaar uit de bus te komen”, legt Lili Jansen van Unizo-Beerse uit. Bij elke zaak wordt een winnaar van een Beerse Box geloot. In elke box zit hetzelfde: een waardebon van elke deelnemende zaak van minstens 20 euro. De totale waarde per box bedraagt zo’n 1.000 euro. In totaal worden er 29 verloot.
Iedereen wint
“Dit is voor het derde jaar op rij dat deze actie loopt en ze begint steeds meer erkenning te krijgen”, weet Lili Jansen. “Niet alleen de winnaars zijn gelukkig, ook de deelnemende zaken kunnen nieuwe klanten winnen omdat de winnaars tenslotte in elke zaak hun bon gaan inruilen. Zo ontdekken of herontdekken de winnaars de plaatselijke middenstanders die steeds met liefde en plezier hun klanten helpen en hen met de nodige vakkennis te woord staan.”