Het verhaal van Hilde Laenen start in 1996 met de opening van haar schoonheidsinstituut Payeska in hartje Westerlo. Hilde specialiseerde zich onder meer in natuurlijke ontharingsproducten. “Na twintig jaar ervaring met suikerontharing voelde ik het kriebelen om kennis en ervaring door te geven aan andere gedreven schoonheidsspecialistes”, vertelt Hilde. “Daarom ben in 2016 met een flinke portie ambitie gestart als Benelux-verdeler van het Poolse suikermerk Royx Pro”.
Eerbetoon
Hilde gaf haar firma de naam Dré Cosmetics mee. “Dré verwijst naar André Laenen, mijn oom. Die stond zeer positief in het leven en het is dankzij mijn oom dat ik destijds zelfstandig kon worden.” Met Dré Cosmetics wilde Hilde dan ook een mooi eerbetoon geven aan deze gepassioneerde levensgenieter. Het idee om eigen producten aan het gamma toe te voegen, borrelde al snel op. “Door de coronacrisis kwam dit in 2020 allemaal een beetje in een stroomversnelling”, weet Silvie Quirynen, de zakenpartner van Hilde.
De schoonheidsinstituten moesten immers de deuren sluiten en plots was er meer tijd voor andere dingen. Verkoop van producten was één van de weinige activiteiten die nog wel konden. “In oktober 2020 lanceerden we dan de eerste drie producten van ‘this is us’: een handverzorgingslijn. We coachten onze klanten zeven maanden lang met gratis online tips en tricks om hun verkoop te optimaliseren.”
Vegan bescherming
De handverzorgingslijn was een schot in de roos en al snel volgden er ook drie producten voor lichaamsverzorging. “En nu lanceren we met veel trots onze zonnelijn ‘this is sun’. Vegan, en parabenenvrije bescherming tegen zowel UVA- als UVB-stralen, een hoge beschermingsfactor en dermatologisch getest”, klinkt het. Zo’n 250 schoonheidsspecialistes komen dit weekend naar Westerlo afgezakt voor een eerste kennismaking met deze producten. En om te smeren, want de zon zal schijnen.
Om het allemaal een beetje leuk en veilig te laten verlopen, hebben de klanten een tijdsslot gekregen. ‘this is us’ telt ondertussen al meer dan vierhonderd verkooppunten over heel België. Er staan ook workshops op het programma. “Als groothandel trekken we resoluut de kaart van de ondersteuning”, verklapt Hilde. “We reiken ook tools aan om als zelfstandige schoonheidsspecialiste het verschil te maken: focus op lokaal kopen, zet sociale media in om te groeien en hoe je kunt opboksen tegen webshops, grootwarenhuizen of apotheken.”
“We zijn erg trots op ‘this is us’, maar vooral op de Dré Cosmetics-schoonheidsspecialistes die in dit Belgische merk geloven en de producten elke dag in hun instituten in de kijker zetten. En nu is het vooral uitkijken naar een lange, zonnige en warme zomer zodat er veel en veilig gesmeerd kan worden.”