Febiac lanceerde een virtueel autosalon, waarmee je van thuis een wandeling kan maken langs digitale beursstanden van de standhouders. Groep Verellen koos ervoor om niet mee te doen aan het project. “We hadden in september zelf al iets vergelijkbaars gelanceerd, dus we waren enkele maanden voor op virtuele salon van Febiac. Ons platform mogen we een succes noemen, met een stijging van het aantal bezoekers op onze website en met het aantal contact- en offerteaanvragen”, zegt Filip Bruyndonckx, verkoopsverantwoordelijke van de Geelse dealergroep. Verellen verkoopt de PSA-merken: Citroën, DS, Opel en Peugeot.
Digitale toonzaal
“Door op tijd het geweer van schouder te wisselen, en extra in te zetten op digitale communicatie, hebben we toch veel mensen bereikt. Klanten kunnen vooraf rondkijken in onze digitale toonzalen, waarna ze na afloop vlot een afspraak kunnen maken. De digitale campagne vervangt het autosalon niet volledig, maar we klagen zeker niet.”
“Over de trend van elektrische wagens kan je online heel veel informatie terugvinden. Alleen het rijden en het voelen willen mensen in de toonzaal beleven. De tendens van digitale verkoop is al zo’n 10 jaar bezig, maar door corona hebben we wel sneller geschakeld en de digitale beleving versterkt.”
Hybride auto’s
Bij Groep Verellen merken ze een zeer grote stijging in de vraag naar hybride en volledig elektrische wagens. “Vorige week noteerden we zelfs een stijging van 80% in aanvragen voor de DS7, het luxemodel in hybride SUV’s. Het lijkt voor dit ‘salonjaar’ een trend te worden.”
Ook bij Peugeot worden er 10 tot 15% meer elektrische of hybridewagens verkocht. Door de fiscale voordelen blijft de elektrificatie van het wagenpark stijgen.