Het afgelopen jaar is er eentje om in te kaderen, voor het IT-bedrijf Netropolix. 2020 startte met een verhuis naar de nieuwe locatie, vlakbij Thomas More in Geel. Het werd ook een jaar vol zakelijke uitdagingen. Die greep Netropolix echter aan om verschillende zaken in een stroomversnelling te brengen. Het bedrijf richt zich voornamelijk op grote organisaties en kmo’s.
Meerwaardecreatie in bedrijven
Netropolix merkte dat de vraag naar ondersteuning in business apps rees. Sinds 2019 was het al bezig met het exploreren van de mogelijkheden binnen de business apps van Microsoft, maar wachtte even tot de markt rijp was om dit proces te verzelfstandigen.
In een nieuwe, volwaardige afdeling ontwikkelt het team hun diensten. Voorbeelden zijn Microsoft Dynamics 365 CRM voor het professioneel opvolgen van sales, en Microsoft PowerApp Platform voor het ontwikkelen van apps ‘voor dummies’. Klanten krijgen deze services in een Power Platform waar ze meer inzicht krijgen in data. Dit kan bedrijven helpen om bedrijfsprocessen efficiënter en beter te maken.
Sterke groei
CEO Koen Vanlommel licht toe: “Netropolix zorgt ervoor dat organisaties en kmo’s weten dat deze mogelijkheden er zijn en hoe ze ermee moeten omgaan. Wij zorgen voor de toegevoegde waarde van deze business apps bij elke klant.” Om de afdeling te verbreden op vlak van sales en marketing, haalde Netropolix Kevin Werrens aan boord, samen met huidige Chief Evangelist Emanuel van der Aalst. Zij zullen het proces van analyse, implementatie en configuratie sturen.
Bij Netropolix in Geel werken intussen 70 mensen. Op korte tijd kende het bedrijf een grote groei. Het innovatieve gebouw aan de Geelse ring verenigt de vroegere afdelingen van Turnhout, Balen, Grobbendonk en Geel.