cemi

YouTube-ster Celine Dept verkoopt eigen kleerkast op drie uur tijd helemaal uit: stunt in shoppingcenter voor Hippo & Friends

WIJNEGEM - Celine Dept (23) en Michiel Callebaut (26) verlieten hun vertrouwde YouTube-studio in de Vlaamse Ardennen heel even om in Wijnegem shoppingcenter een nieuw record te vestigen. Ze openden er een wel zeer tijdelijke pop-upwinkel. Celine verkocht onaangekondigd de volledige inhoud van haar eigen overvolle kleerkast aan een vaste stukprijs van één euro. In drie uur tijd was alles weg. “Onze bijdrage voor de vzw Hippo & Friends die onderzoek verricht rond diabetes”, aldus ‘winkeljuffrouw’ Celine.

‘CEMI’, zoals het duo bekendstaat, beheert het grootste Nederlandstalige YouTube kanaal in ons land. Liefst 4,63 miljoen volgen de avonturen van het stel. Op TikTok heeft Celine op haar eentje bijna 13 miljoen volgers.

Hun aanwezigheid in de pop-up gaf heel wat verwonderlijke blikken in de mall van de vele fans die blij verrast opkeken toen ze Celine plots achter de toonbank zagen staan. Zij en Michiel verkochten alle kledij aan 1 euro per stuk en dit werd integraal geschonken aan een goed doel.

210 stuks

Binnen de drie uur was de pop-up uitverkocht en sloot hij weer de deuren. Het was de eerste keer dat Celine en Michiel een pop-up openden: “Het idee kwam er toen ik naar mijn kleerkast keek en dacht: ‘ik heb zoveel kleren die ik niet meer gebruik, ik moet daar iets mee doen’. En zo kwam het idee om ze niet zomaar weg te doen maar te verkopen in een pop-upwinkel. Ik wilde er ook niet echt een prijs op plakken dus als snel kwam het idee om alles aan één euro te verkopen. De opbrengst gaat ook naar het goede doel.”

“Ik vond het een heel geslaagde ervaring. Het management van het shoppingcenter had alles goed voorbereid waardoor alles wel vlot verliep. Van de 210 stuks bleven er uiteindelijk een dertigtal over, die Wijnegem zelf aan één van haar goede doelen mag schenken. We hebben er heel wat uit geleerd en zodra mijn kleerkast weer overvol zit, is dit zeker voor herhaling vatbaar.”

Diabetes

De opbrengt schenken Celine en Michiel aan de vzw Hippo & Friends, opgericht door de mama van Michiel en doet onderzoek naar diabetes type 1, waar de zus van Michiel als kind mee te maken kreeg. “Michiel heeft dagelijks kunnen ervaren hoe moeilijk het kan zijn om te leven met diabetes en we proberen zo ons steentje bij te dragen”, toont Celine haar goed hart. “Vandaag valt dit nog niet te genezen. Het opgehaalde bedrag is uiteindelijk iets meer dan 300 euro doordat heel wat mensen méér dan de gevraagde één euro betaalden omdat ze hoorden dat het voor het goede doel was. We zijn heel blij met dit resultaat”

Celine en Michel lanceren hun eigen video over deze stunt op 2 juni en hebben nog meer in petto. “Er komen natuurlijk meer leuke video’s aan, al kunnen we daarover nu nog niet veel zeggen. Ons tweed doe-boek is net uit en als ambassadrice van het damesvoetbal bij de KBVB wordt het met het EK U19 ook voor mij een drukke zomer”, aldus Celine.