World of Waw overtuigt Deloitte Digital

tinaDe start-up van Tina Stroobandt overtuigt steeds meer enthousiastelingen. De World of Waw is actief in de wereld van de zogenaamde “augmented reality.” Het gaat erom dat je via je smartphone of je tablet een gratis app downloadt die je verschillende functionaliteiten kan bieden. Je bv. rondleiden op een beurs.

Het bedrijfje uit Sint Niklaas werkte in opdracht van Deloitte Digital, een toonaangevend consultancybedrijf een eigen project uit waarbij de klanten op een beurs actief konden deelnemen aan het hele gebeuren. Voor Deloitte Digital kwam het erop aan te scoren. De digital experience van World of Waw liet de beursgangers bv. de velgen van een BMW configureren in augmented reality, het interieur van de auto ombouwen, een selfie nemen met digital Dave enz. De stand van Deloitte Digital had alvast veel succes en daar is het op een beurs zeker om te doen.

Ook voor World of Waw was de samenwerking met Deloitte Digital een opmerkelijk gegeven. Het gaat erom dat de mogelijkheden van augmented reality daarmee bevestigd worden. Tina Stroobandt had eerder al een project uitgewerkt voor de kledingwinkel JBC, voor Carrefour en voor de toenmalige Vlaamse minister-president Kris Peeters. Samen met haar team had ze ook een interactief kinderboek ontworpen.

Waarmee de markt  breed open ligt. Voor oa. de retailsector bv. Het toerisme. De inscanning van codes, een logo of een product kan feiten en fictie mixen. Die interactie tot een totaalbeleving is alvast communicatief en commercieel een nieuwe uitdaging.