De organisatoren van twee eerdere, succesvolle edities ‘Wild Jo’s Market’ bieden dit weekend (20, 21 en 22 oktober) opnieuw een forum aan dynamische ondernemers. Jong aankomend talent krijgt er de kans zich aan een breed publiek te tonen.
Mede-organisator Vincent Sluyts: “Wild Jo’s Market is een statement en een knipoog: we bieden jong talent van eigen bodem alle kansen. En met succes: veel van de start-ups die hier al stonden, zijn intussen gevestigde waarden geworden in de ondernemerswereld.
Derde editie
Wild Jo’s Market is het initiatief van drie Antwerpse vrienden. Maxim Slootmaeckers, Mathias Theerens en Vincent Sluyts geven ondernemers de kans om hun passie te tonen aan het grote publiek. De eerste editie vond plaats in 2016 en sindsdien wordt de hippe markt twee keer per jaar opgetrokken. In navolging van de succesvolle twee voorgaande edities wordt het weer een markt voor zowel foodies, fashionista’s, hipsters, bierliefhebbers, muziekfans als nieuwsgierigen.
Maar Wild Jo’s is meer dan een markt. Je komt er voor de gezellige inrichting en sfeer, verrassende wereldkeuken, leuke mensen van alle leeftijden.
Maxim Slootmaeckers: “Geen wonder trouwens dat we voor Stadsbrouwerij De Koninck kiezen als locatie: er is een link met Joseph Van den Bogaert. Een straffe meneer met zin voor avontuur. Na de eerste Wereldoorlog maakte hij de herstart van de brouwerij mogelijk. Een echte durver dus. Nét als alle jonge ondernemers. Bovendien laat De Koninck ons toe om out-of-the-box te denken en te werken. Dat is immers de spirit die ze zelf ook hanteren. Geen uitdaging gaan ze uit de weg. Wild Jo is hiervan een mooi voorbeeld, een bier gebrouwen met ontembare wilde gisten en meteen een mooi eerbetoon aan Joseph Van den Bogaert, ook wel ‘Meneer Jo’ genoemd.”
Jonge, Antwerpse ondernemers
Aantrekkingspool van deze markt is de verscheidenheid aan standen, bemand door gepassioneerd, jong talent. Het wordt stilaan een heuse community van creatieve ondernemers.
De meeste standhouders komen uit Antwerpen. Een vijftigtal ondernemers maken hun opwachting zoals Floom, een jong bedrijf dat ontbijt en snacks maakt die 100% organisch, natuurlijk, gezond én handmade zijn. Juuty, handgemaakte, duurzame handtassen en rugzakken die de wereld er – letterlijk en figuurlijk – beter doen uitzien, door gebruik te maken van de ecovriendelijk stof ‘jute’, heeft ook een plekje op de markt.
Op de website vind je alle deelnemers, toegangsvoorwaarden, openingsuren, kortom alle praktische info.